22. november 2010

Ett "HJERTELIG" samarbeid...

hadde jeg bokstavlig talt med symaskinen
lørdag kveld, og tenkte jeg skulle vise resultatet.

Først sydde jeg ett pyntehåndkle etter å ha
blitt inspirert av Hanne med bloggen
Hannes dagbok og hennes fantastiske kjøkken.
Hun hadde pyntet komfyren sin med ett
gammel og vakkert pyntehåndkle.

Nå har jeg hverken Smeg komfyr eller stort
og fantastisk kjøkken, men man må jo gjøre
det beste ut av det man har.


Var ikke store håndkledet jeg fikk plass til,
så det ble laget etter mål.


Det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg
er veldig svak for hjerter. Håndkledet ble derfor
applikert med tre små hjerter.


Ingen Smeg - men det er detaljer som teller...


Så ble det to nye puter til benken på
kjøkkenet med - HJERTEMOTIV!!!


JULEPUTER...


som også kan brukes utenom julehøytiden, synes jeg.


Og til slutt ble det sydd en
drøss med hjerter.


Disse får henge litt her og der på kjøkkenet.


Hjertene  er sydd av restestoff.


Og rester av blonder, sløyfebånd,
perler og knapper er brukt til pynt.

Som dere ser har det allerede
begynt å bli litt jul i Mannes hus.
Noen synes kanskje jeg er litt
tidlig ute. Men når man har
"ørten" store esker med julepynt,
sier det seg selv at det tar
litt tid å pynte.

Har du begynt å pynte til jul?

KOS
FRA
MARIANNE

10 kommentarer:

  1. Så flott arbeid du har gjort. Skulle ønske jeg også kunne det, men jeg og symaskinen er ikke noen gode venner.
    Hjertene var bare herlige:). Har begynt å pynte litt til jul jeg også:)
    Ønsker deg en riktig god kveld.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. God kveld i stua!
    Ja, jeg er en hjerte-elsker, jeg ogsa! Det ble innmari fint ALT du lagde! Det ma ha foregatt med litt av et tempo. Jeg hadde kanskje klart a fa til ett hjerte om kvelden... ;-)

    Ellers ma jeg melde at jeg har fatt meg en slik hjertepuncher fra Martha Stewart. Den kom i posten i dag. Me like!!! Takk for tipset.

    ha en hjertelig fin kveld! (see what I did there... hehehehe)

    klem Mette

    SvarSlett
  3. Så masse fint du har sydd.
    Kjempefin kopphånkle du har laget.
    Er svak for hjerter jeg også.
    Begynner i morra og pynte til jul jeg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så lekkert håndkle og puter.. Hjerter er nydelig, har nok litt dilla jeg også :) Selv om det akkurat nå går i søm av englevinger :)

    Nyt kvelden!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Å, så mye fint du har laget. Nydelig med hjerter.
    Ønsker deg en flott kveld.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Så mye fint du har laget da!
    Håndkledet på komfyren var kjempefint:)

    Klem

    SvarSlett
  7. Så koselige hjertegreier du har laget:DDD Jeg blir nødt til og ta frem symaskina fra kista den står i, så jeg kan få laget noe med hjerter på:DDD Puter og sånt:DDDD For hva er vell Hjertedama uten hjerter? Klemz

    SvarSlett
  8. Her var det masse flott,nyyydelige syerier. :))
    Hjerter kan man sy til man stuper,det er så gøy,det er bare fantasien som setter grenser når man kjører i gang symaskina. Kjempeflinka.
    Har tatt fram pittelitt pynt,pleier å begynne 1 Sønd i adv og småpynte fram mot JUL. :O))

    SvarSlett
  9. Hei hei
    Så koselig. Jeg er og veldig svak for hjerter.
    Nyt kvelden
    Klem Tove

    SvarSlett
  10. Nyyyyydelig!!!! Så kjempefint det ble! Både puter og kjøkkenhåndkle!! Du er superflink!!!
    Stor klem

    SvarSlett