8. november 2010

Homemade angels...

Har så smått begynt å titte litt
i eskene med julepynt.

Stor Tilda-engel med julerød kjole
laget jeg for ett par år siden.

Min engel er ikke "helt etter boka",
men hva gjør vel det...


Engelen er stor - ca. 40 cm lang, og har
hver jul tilholdsted på kjøkkenet. Men enn så lenge
må hun vente en stund før hun blir tatt frem.


Denne lagde jeg for enda flere år siden
(5-6 kanskje). Denne engelen er fylt med ris
slik at den sitter stødig.


Og selvfølgelig har den også tilholdssted
på kjøkkenet i jula.

Snart - SNART - skal kjøkkenet julepyntes,
og da skal de få komme frem.

GLEDER MEG!!!

Må forresten igjen TAKKE SÅ MYE
FOR ALLE KOSELIGE KOMMENTARER,
og ønske ALLE MINE NYE FØLGERE
HJERTELIG VELKOMMEN!!!

JØSSES - 71??? :)))
HELT FANTASTISK!!!

Nei - nå er'e kvelden!!!
Skal tidelig opp i morra!!!

Natti, natt!!!
Marianne

13 kommentarer:

  1. Nydelige engler, Marianne!!!! Skjønner at jeg må dra opp symaskina fra den kista jeg har døtta ho nedi, og sy noen engler. etter og ha hat mer eller mindre fargefritt jul i flere år, så er jeg klar for rødt i forskjellige variasjoner:DDD Må derfor skaffe meg mønster på disse Tilda-englene, samt stoffer og greier og greier:DDDD Jeg har brukt å kjøpe noen engler hvert år, så det blir jo reine englekoret her i huset sånn i juletider. Men det er alltids plass til flere:DDDD Håper du har landet nå, etter den vellykede søndagen:DDDD Klemz

    SvarSlett
  2. hei Mariannemor!
    Er alt for sjelden innom deg men koser meg veldig når jeg er her da:) Dere er så flinke med symaskiner og strikketøy og jeg kan bare sitte og beundre for jeg er rimelig håpløs på slikt;)
    Englene var bare supersøte! Håper du har hatt en fin start på uken!

    Klem...

    SvarSlett
  3. Hei, Marianne
    Så koselige engler du har sydd. Jeg holder på å sy noen nå som jeg skal ha med på julemessen. Mine er også fylt med ris. Ha en fortsatt fin uke. Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte Tilda dukker... må inrømme at jeg er en smule missunnelig på dere som lager disse ...

    på min ønskeliste står en Tilda jeg vil ha på badet...

    du er så flink..

    og ja julen er begynt å komme i mitt hus..
    hihi

    klememr 0))

    SvarSlett
  5. Flotte engler, Manne! :o) Så flink du er! :o) Gleder meg til å se juleinnleggene dine.

    Ha en fin kveld videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  6. Å,så fine engler!:)
    Gleder meg masse jeg også nå til å jeg kan pynte til Jul!:)

    Off,jeg får ikke blogget om dagen, for data`n vår har klikket!!:( Kjempekjedelig!! Håper å få fikset den snart!

    Klem Siv

    SvarSlett
  7. Nydelige engler du har laget.
    jeg har sydd en tilda nisse,og aldri om jeg skal sy flere. Syntes det var vanskelig. men så kan jeg overhodet ikke og sy heller.

    ha en fin dag

    Koselig reportasje i avisa om deg og huset deres.

    SvarSlett
  8. Så nydelige den store Tilda-engelen er, så heldig du er som kan sy sånne. Søm ligger ikke for meg, skulle ønske det gjorde det. Ha en fortsatt fin dag, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. Hei!! Hjertelig takk for ros. Er som en svamp, og suger til meg:DDDDD Vedr headeren: måtte benytte meg av de fem centimetrene med snø vi fikk i dag:DDD Og der morsomt, for når man først begynner å prøve ut, så dukker det stadig opp nye ideer. He-he. fikk en pose med tørkede appelsinskiver og epleskiver og kongler og skjell. Et eller annet må jeg finne på. Og idag kom det en julebok i posten, og der var det mønster på noen fantastiske stoffengler, så nå må jeg få tak i noe passende stoffer:DDDDD Klemz

    SvarSlett
  10. Hei!
    Herlige engler :) Jeg elsker Tilda :) Har en tante som er så flink å lage så jeg har et par nisser :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  11. Lige en hilsen fra en ny fast læser fra Danmark
    Nej hvor er den engel fin.Dejlig at følge dig og dine fine ting her på din blog
    Kram Else

    SvarSlett