13. desember 2010

Og brått var helga over...


Og jeg som hadde lovet dere ett nytt innlegg fra stua på søndag.

SORRY, SORRY, SORRY!!!

Men timene bare fløy avsted, og plutselig var det natta'n. ;)
Men fikk jo gjort en del i går da. Som å fylle fire kakebokser.
Tre store med kromkaker og en liten med serinakaker.
Jepp - og i dag står pepperkakebaking på planen.
Deigen ble laget i går, og har fått hvile natta over.
 Så nå bare venter jeg på at kællen skal
komme hjem med bakepapir. Ja, for det
glemte jeg selvfølgelig da jeg var i butikken etter jobb.

Men så over til "Ei julepynta stue - del 2"


Høyt på ønskelista mi står en lekker peis med hylle.
Inntil videre snekra kællen ei hylle som vi hang
over vedovnen. Pynta med edelgran, lysglass og
hvite blomster gir den absolutt julestemning.


Den gamle sangboka til ho mor er funnet frem.
Ett hjerte og furugrein fungerer som bokmerke...


Deilig er jorden...


Kakefatet fra Ikea har fått innslag av rødt.


Ei adventsstjerne henger på speilet over skjenken...


Kjøpte disse englene for noen år siden.
Synes de er SÅ søte...


Adventstaken har også fått innslag av rødt...



Og til slutt julekrybba...



Nå må jeg "løpe" en runde med prinsessa
for kvelden,  og så pepperkakebaking.
Regner med at det blir sene natta'n før jeg er ferdig.

Fikk du ikke med deg "første del" om julepynta stue
finner du det i innlegget under.

HA EN FLOTT MANDAGSKVELD, VENNER!!!

KOS FRA
MARIANNE




3 kommentarer:

  1. Åh, koslige bilder altså, Manne! :o) Liiiiiker!! Peishyllen ble jo så fin da, kan tenke meg hvordan er "ordentlig" en hadde blitt hos deg! :o) Glassklokken og adventstaken er bare så lekre!

    Ha en fin kveld videre, kjære venninne.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  2. En koselig julepyntet stue!!
    Så dekorativt med de gamle bøkene :o)

    ha en fin kveld :o)

    SvarSlett