28. oktober 2012

En herlig og kreativ søndag...


det har i hvertfall jeg hatt... :)

Dagen starta med strålende vær og -6...

Etter å ha spist frokost fikk jeg malt
dagsenga nok et strøk, så nå er den klar. :)
Halve taket i gangen er også ferdig etter
to strøk med grunning og to strøk med maling,
så da må jeg si meg fornøyd med helgas innsats... 

I ei pause fikk jeg - takk og lov - via diverse
blogger med meg at nå er ti'a for å plukke inn lyng til kranser...
Og selvfølgelig må jeg ha en lyngkrans - nå som jeg har
et ordentlig sted å henge en... ;)

Det viste seg imidlertid å være i grevens tid - for da jeg kledde på meg for
å gå en tur i skogen - datt store hvite snøfiller ned fra himmel'n...



Heldigvis ga det seg fort igjen - men såpass hadde
kommet at jeg måtte børste litt av lynget før jeg plukka det.


Satte meg likeså godt foran peisen jeg -
deilig og varmt...

Det finnes flere måter å lage lyngkrans på.
Jeg benytter meg av en ståltråd som stamme
og legger på små bukketter av lyng som
jeg strammer tynn ståltråd rundt...
Når jeg syn's at lyngremsa er lang nok,
setter jeg den sammen til en sirkel...



Kransen fikk selvfølgelig plass på peisen min... :)



Foreløpig er den bare bundet opp
i litt grov hyssing - men når det
nærmer seg jul blir det sikkert
no' mer julete...


For ja, denne holder seg fint helt til jul... :)))

Ikke nok med det, fotballaget i mitt hjerte,
Sarpsborg 08 vant igjen i dag, og nærmer seg
tippeliga'n igjen med stormskritt. Kanskje
kan vi feire opprykk på hjemmebane
allerede neste helg... :)))

I'LL BE THERE!!! 

Men nå skriker magen her,
så da er'e vel på tide med litt mat...

HA EN FORTSATT STRÅLENDE 
SØNDAG, GODTFOLK!!!

KOS FRA
MARIANNE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar