7. mars 2010

Såret stolthet...


Dagens tur med Sheeba som i utgangspunktet var en helt fantastisk  tur i strålende "vår-vær",  fikk en våt og kald avslutning. I det jeg går langs hovedveien - kommer bussen i mot meg - i altfor høy fart - som vanlig. I det den passerer sender den en kaskade av vann over både meg og bikkja. Tro om vi ble våte??? Med sølevann rennende nedover ansiktet og både på innsiden og utsiden av klærne hyler jeg som besatt, spytter sølevann, samtidig som jeg bråsnur og drar finger'n mot bussen!!! Litt av ett syn vil jeg tro. Hjalp det, da? Ikke på noe annet enn  min sårede stolthet og sinne.  Jeg var like klissvåt og bussen kjørte bare videre. Grrrmf!!! Hadde jeg fått tak i den idioten skulle jeg lest lusa ta'n!!! Tror aldri jeg har tatt bakken hjem med slik fart, og alle klærne måtte rett på vask. Og en ting er ihvertfall helt sikkert. I morgen skal jeg ringe til buss-selskapet - for nok er nok!!! Det er nemlig ikke første gang det skjer.

Som trøst ble kællen med på Harry-tur til Sverige. Så nå er fryser'n full av karbonadedeig, kylling og svinefilèt.

1 kommentar:

  1. hei hopp!! takk for hilsen.. jeg ble også så glad for at resultatet ble bra.. jeg håper bursdagsbarnet kommer seg raskt så det kan feires med brask og bram.. noe så ergelig, men lite å gjøre med.. en deilig frisk uke til deg og dine!

    SvarSlett