16. februar 2011

Hva skjeeeeeeer æææææ...


Hyggelig kommentar fra min
kjære bloggvenninne Jenny
her om dagen fikk meg til å
innse at det var på ti'e med
ett lite innlegg igjen.


Nei, Jenny - jeg har ikke gått i hi.

Men her har'e skjedd mye si'a sist.
Og lysta og orken til å blogge har
rett og slett ikke vært der.

Ei bombe falt da vi ble informert om
at firmaet hvor jeg har jobba i 11 år
blir kjøpt opp av ett større firma.
Og i og med at dette firmaet
allerede har en stor administrasjon
er jeg ikke aktuell til å være med videre.


Så da sto jeg plutselig uten jobb.

I cirka en time. For samme dagen
som jeg fikk beskjed om at jeg
ikke var med videre, ringte
telefonen fra ett firma i samme
bransje (rykter spres fort)
og lurte på om jeg var interessert
i å jobbe for dem.

Hyggelig møter,
fristende arbeidsoppgaver,
kos'lige nye arbeidskollegaer
(kjenner jo noen litt fra før),
og gode betingelser gjorde
at jeg valgte å ta jobben.

For ikke å snakke om
de fantastiske flotte
og nye arbeidslokalene!!!
Og for ei jente som
har jobbet i anleggsbrakker
i over 20 år er dette
som å komme til himmel'n.


Så da har jeg plutselig
jobb igjen!!!

Og jeg gleder meg
virkelig til å begynne
"På nytt".


Samtidig er jeg fryktelig trist.
Jeg mister mange go'e arbeids-
kollegaer. Herlige guttær som
jeg har blitt oppriktig gla' i.


Og akkurat nå gjør det
veldig vondt, for i dag
har plutselig alt blitt så endelig.




Bildene i innlegget er av det
nye skatollet mitt. Har alltid ønsket
meg ett. Men etter utallige runder
på finn har jeg alltid gått ut som
den tapende part. Derfor la
jeg ut en forespørsel på facebook
om noen hadde ett skatoll de skulle
kvitte seg med. Og gjett hva!!!

Jeg fikk to!!!
Ja fikk - selv om jeg virkelig
ønsket å betale for meg.

SÅ TUSEN TAKK
til min kjære venninne Rita
som jeg fikk skatollet i
dette innlegget av.

Skatollet har selvfølgelig fått noen
strøk med maling for å passe inn.


For selv om det ser ganske fint
ut på bilde, passer IKKE beisa
furu sammen med eik.

Ellers er kællen i allerede ferdig
med å flytte ett vindu samt å
sette opp panelplater på veggene
i garderobe/hobbyrommet, og i
 morra rekker jeg forhåpentligvis
å male taket.

Og hvis det skulle bli stille på meg
igjen, er'e bare å SKRIKE ut!!!
(Takk til deg, Jenny) ;)

Ha en go' natt!!!

KOS FRA
MARIANNE

9 kommentarer:

  1. Godt å høre at det er liv i leiren!!!!! Ønsker deg all mulig lykke til i ny jobb!!!!!! Ukrutt forgår ikke så lett, vet du:DDDD Forresten et flott skatoll:DDDDD Masse klemmer fra Grethe

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Så kjekt med et innlegg fra deg igjen!:))

    Så synd med jobben da,men så utrolig fint at du fikk en ny så raskt!:)

    Skatollet var kjempefint!

    Klem

    SvarSlett
  3. For et fint skatoll.Skjønner det er trist å måtte forlate gode kollegaer,men når en dør lukkes åpnes en ny.Blir sikkert topp på den nye jobben .Lykke til Marianne :)

    SvarSlett
  4. Godt å høre fra deg igjen=)! Trist med gamle jobben, men så bra at du fikk ny så kjapt!! Lykke til i ny jobb! Nydelige bilder av et lekkert skatoll=).

    Ha en deilig uke videre!
    Klemmer!

    SvarSlett
  5. Det ordner seg for snille piker Marianne og du er beviset;)Puh! Takk og pris at dt løste seg såååå fort!!
    Skatollet ditt ble bare nydelig og det høres ut som om at du jobber aktivt med bloggematerialet i alle fall om det foreløbig står litt stille med bloggingen.
    Alltid koselig å høre fra deg i alle fall!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  6. Uff skjønner man blir litt satt ut når man får en slik beskjed..men så utrolig bra at du fikk tilbud om ny jobb med en gang da.. sier ganske mye om deg det skal du vite...
    Og den må du ta med deg..

    en prosess å miste gode kollegaer..men er sikker på at nye gode kollegaer er der å venter på deg i den nye jobben..

    Masse lykke til =))

    klemmer =))

    SvarSlett
  7. Alltid koselig med innlegg fra deg
    Marianne. Nydelig skatoll,så heldig
    som fikk 2. Så flott at du fikk ny
    så fort,lykke til.
    Ha en finfin dag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  8. åååå..så kost å høre fra deg igjen:)føler med deg..har nettopp begynt i ny jobb selv ,men jg har valgt det selv for trengte nye utfordringer..men er vemodig å forlate gamle arbeidskollegaer..men blir nok braa..
    masse lykke til!!!
    klemmer

    SvarSlett
  9. Neimen, skjønner godt at du har hatt litt pause med sånne omveltninger rundt deg!
    Veldig synd med den gamle jobben / kollegaene, men utrolig gøy at det likevel ordna seg så fort at du fikk en ny!!:) Dette blir spennende! Skal bli gøy å høre hvordan det går!:)
    Masse lykke til!!!
    Stor klem fra meg!

    SvarSlett