6. februar 2011

Inngangspartiet vårt en vinterdag i februar...


Vet at de fleste nå ønsker seg vår
og stadig snakker om at våren er her.

Her hos oss er det imidlertid fremdeles
ganske vinterlige forhold, og jeg
har derfor valgt å beholde det
vinterlige pynta inngangspartiet.


Rø'e julesløyfer og juletre er fjerna...


Lykter tennes fremdeles om kvelden...




Fruas skøyter er ikke brukt på
minst ti år, men gjør seg også fint som pynt...


Kranser og kurver bærer preg 
 av å  ha ligget ute i vinter...





Kællen har bidratt med ei gammel sag...


Ei gammal "trillebår" utgjør en del av pynten...



Her har guttæne spist egg og bacon til frokost
i dag (ja vi var en tur på andre si'a grensa i går).

Så nå har mor jobben med å dele opp
og fryse ned x antall kilo med kjøtt.

Ellers må jeg si at jeg er ILLE STOLT
av by'n vår etter SISTE SJANSEN i
Melodi Grand Prix i går. Ett flott show med
kjempestemning under tv-sendinga.
Og klarvær gjorde at det avsluttende
fyrverkeriet var ett FANTASTISK SKUE.

JEPP!!! SÆRPING TE' JÆ DØR!!! :)

Her skal dagen ellers brukes til
litt forfallende husarbeid, og selvfølgelig
skal prinsessa få tur'n sin.

Kællen holder på inne på oppussingrommet
(ikke så mye jeg kan gjøre her, enda).
Men stadig innom med litt oppmuntrende
ord og ett glass brus. :)

GO' SØNDAG FOLKENS!!!

KOS FRA
MARIANNE




9 kommentarer:

  1. Dere var så flinke i går så:DDDDD Vi skal ut på tur til Jeløya i dag, tenkte vi. Lufte vovvsene og oss selv. Se om det er mulig å ta noen bilder. Jeg holder på å lese en bok om Jeløya før og nå, og det gir mersmak til å gå noen småturer på gjengrodde stier. Ellers så må jeg si at det ser flott ut utenfor døra deres!!!! Her er hagen full av biler, og trammen full av en gammel vrimaskin og to blå stoler:DDDDD får se om jeg kan få fikset litt der etterhvert:DDDD Fortsatt en flott dag til deg og gutta dine:DDD klemz

    SvarSlett
  2. Så kosleig inngangsparti... ja vinteren er her enda hos oss også.. jeg har også vinterpynt enda... blir nok det fremover i denne måneden..
    Liker alle de agmle tingene du har samlet


    nyt søndagen

    Klemmer

    SvarSlett
  3. Åååå så lekkert. :)))
    Klem.

    SvarSlett
  4. Takk for det! Og ja, jeg ser hva du mener, men slik har jeg drevet på i mange mange år, og jeg vet det høres rart ut, men for meg er det mer skremmende å stoppe opp og slappe av enn å holde supertempo. Å ha tid til å tenke... nei, huff og fy! ;)

    Men jeg har lært meg å ta hensyn til meg selv etter jeg gikk på en smell og fikk diagnose utbrent (eller flink- pike- breakdown, som legen kalte det), 27 år (!!!) gammel. Dit vil jeg ikke igjen, så nå hopper jeg faktisk av karusellen og tar det roligere om jeg merker det blir for mye. Dette med søvnen kan nok ha noe med tempoet å gjøre, men mer med at jeg har Graves sykdom... som gjør at kroppen jobber for fullt selv om den liksom skal hvile. Og da hjelper det ikke alltid at hodet er slitent. ;)

    Jeg fikk nå Vallergan. Har brukt Tolvonen tidligere, men de virket ikke på meg lenger.

    Virkelig nydelig du har pyntet ute! Og den gamle trillebåren var supersjarmerende! :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei!
    Sååå utrolig fint du har pyntet...helt nydelig :)
    Vi får nok nyte vinteren litt til... her er det knallblå himmel og så pent i dag :)

    Ha en finfin dag :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  6. Fpr et nydelig vinterpynta inngangsparti. Godt at det er noen som ser at det er en stund til til våren kommer

    SvarSlett
  7. For et nydelig inngangsparti! Så mange flotte ting!!! Mine barneskøyter henger også på veggen ute, men ellers er det ikke mye stas der i år (driver og bygger om)...
    Ha ei super helg!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  8. Hællæ dø! :-D Så fint det er utenfor hos deg! Og Siste sjansen var fine greier, vi satt på rommet til Nora, helt mørkt med dyner rundt oss og så på fyrverkeriet (2.etasje og panoramavinduer). DET var stas før senga lokket det. Nora var også på generalprøven så det var morro for henne å se den ordentlige sendinga på tv. :o) "Se nå, mamma. Nå kommer hun til å"...osv. :o)

    Du har ikke gått i hi vel, forresten?? :o)

    Ha en fin valentinsdag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  9. Dejlige billeder. Med to teenager i huset, så er der nok at se til :-)
    Vi har kun 1 teenager tilbage. De andre 6 er voksne, og et barnebarn har vi også fået. Så er ringen sluttet :-)

    Hav en dejlig tirsdag
    Birgitte

    SvarSlett