8. mars 2011

Dilla på fat...


Syn's det er ille koselig med slike fat...




Her er det pynta med lysslynge, noen engler,
kuler, kongler og diverse lyslykter.

Og lyngen fra i høst er fremdeles
rosa og fin.




Ei ny lekker lykt fra Lisbeth Dahl har fått plass på fatet.


Rosa tulipaner utgjør en del av pynten
på salongbordet.


I helga ble lilleprinsen feira og vi hadde fullt hus.
Mor prøvde for første gang å lage Pavlova,
og kan love at det blir ikke siste gangen.

UTROLIG GODT!!!

Ellers har uka starta stille og rolig,
og deilig er det for ho mor er nemlig
litt trøtt etter helga. Klarer nemlig
ikke å sove før kronprinsen er hjemme,
og natt til søndag var jeg attpåtil og
henta'n klokka to om natta.
Når jeg sovna??? Sånn ved fire ti'a.
Og i og med at jeg var oppe igjen
ved ni ti'a morra'n etter, har jeg
liksom dratt det med meg.

OG JEG ER SÅÅÅÅ TRØTT!!!
Så her blir'e nok tidlig kvelden i dag også.

Igjen må jeg få takke for alle de koselige
kommentarene som jeg får fra dere.
JUST LOVE THEM!!! :)

PREKÆS!!!

KOS FRA
MARIANNE


14 kommentarer:

  1. Kjempe fint og stemningsfult.
    Håper du får sove godt i natt.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. Nydelig pyntet!!! Jeg har prøvd mange ganger, men får ikke det til, he-he. Og det med sønner, som har lakenskrekk, ja-ja. Har vært der, og har endelig lært å sove om natta. Mellomste sønnen min var ille det året han 15-16 år. Jeg røuka meg neste i hjel den sommeren, for jeg satt jo ute på verandaen og ventet, og ventet og ventet. På den tiden gikk jeg på vernepleierutdanninga i Fredrikstad, og vi lærte om adferd. Og at man ikke skulle kjefte og smelle, for det hjalp ikke. Man skulle overse når ungen ikke kom hjem, og skryte når han kom hjem til fastsatt tid. Hjalp ikke en dr... Da høsten kom, gav jeg opp og gikk over til gammel og ikke god oppdragelse. Altså her huset bestemmer vi, og dere har å gjøre som sier, bla, bla, bla, Han var hjemme hver helg i et halvt år. Etter hvert spurte jeg hva som egentlig skjedde. Sønnen min trodde ikke at vi brød oss om han. Huff, og huff, der hadde jeg sittet timer etter timer av bekymring for ungen min, og så trodde han ikke at jeg brød meg. Snufs, snufs. Moralen blir at vi som foreldre aldri må slutte å bry oss, og at vi må forteller barna våre at vi er bekymret for dem og at vi bryr oss masse om dem. Klemz, klemz, klemz

    SvarSlett
  3. Kjempefint fat og nydelig bilder. :-) Og pavlova er den eneste kaken jeg skikkelig LIKER (ergo baker jeg den mest)! Alle andre blir for klissete for meg.

    Jeg gruer meg litt til den tiden kommer når Nora skal ut og fly også, klarer jeg å få sove tro..? Legg deg tidlig og sov godt i natt, vennen! :-)

    Ha en fin kveld videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  4. Hææ? Hva sieer`u? Det blåååååaeeeer så iiille! :-D
    Kvarten gikk LETT! Det er nå det blir værre serru. Krysser fingre!

    Stor klem.

    SvarSlett
  5. Håper du får deg en god natts søvn og våkner frisk og opplagt i morgen...

    SvarSlett
  6. Nydelig Marianne,du er så flink til å pynte,kjempefint fat med masse fint.
    Pavlova har jeg aldri laget,
    men har hørt bare godord om
    den. Sov godt.
    Klem.

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg =))

    så stemningsfulle bilder du deler med oss..

    Ønsker deg en fin dag =)

    klemmer

    SvarSlett
  8. Lekkert fat med lekker pynt!:)

    Ønsker deg en fin onsdag & tusen takk for koselig kommentar hos meg:)

    Klem

    SvarSlett
  9. hei pa deg min venn!

    Koselige bilder. Skjonner godt det er hardt a sovne for alle 'kyllingene' er hjemme ;-) Det blir nok slik noen ar fremover...

    klem mette

    SvarSlett
  10. Skjønner bekymringene!! Blir nok min tur også om noen år!
    Lekkert pyntet fat!

    Ha en fin Torsdag.. snart er det helg!
    Stor klem til deg!

    SvarSlett
  11. FIne og stemningsfulle bilder!

    Håper du har fått sovet og er uthvilt nå;-)

    SvarSlett
  12. Flott fat med lekker stæsj. Liker slike fat jeg også men er ikke flink nok til å pynte de!

    Å gjett om jeg husker de nettene når ungdommen var ute....artig og slitsom tid:) Men man må følge de opp....
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  13. Hei og god kveld i stua;)
    Herlig pyntet fat, jeg også liker å pynte forskjellige fat med ting jeg er glad i...
    DEt gir så stemning.

    Ha en fin kveld du også og en fin helg i morgen:)))
    Klemmer

    SvarSlett
  14. Skjønner deg godt. Vi klarer ikke helt å slappe av før de er godt i hus. Har de fått med seg gode verdier hjemmefra, så går det godt med dem, noe du helt sikkert har. :)

    Pavlova? Nydelig!
    Så flott fat du har pyntet. :)

    Ønsker deg en deilig helg!

    Klem,
    AW

    SvarSlett