5. mars 2010

nå er det bra, eller...

Våknet opp til nytt kuldesjokk i dag. Det var -18 på gradestokken hjemme, og når jeg kom på jobben viste den -21!!! Og ettersom den gamle salongen ble båret ut i garasjen i går kveld, stod bilen ute.

Var det kaldt, tro??? JADA, SE...

Andre har mast så lenge om at de lengter etter våren - helt siden av begynnelsen av januar, faktisk,og jeg har tenkt i det stille at da blir det lenge å vente. Og jeg har faktisk klart å nyte de kalde og hvite vintermånedene til det fulle.

Men det får da være en viss grense. Nå er det midten av mars, og vi skal vel klare å tine før høstmånedene setter inn om en  6 måneders tid.  Også begynner det å haste med båtpussen. Og alle som har båt vet at det er ikke koselig å pusse båt når det er kaldt. Slik det nå ser ut kan en nesten tro at isen vil ligge til langt ut i mai. Snart tomt for ved er det òg, og strømregninga tør jeg ikke tenke på engang.

MEN NÅ FÅR DET VÆRE SLUTT PÅ SYTINGA - KOMMER INGEN VEI MED DEN, VET DU MOR!!!

Tilslutt ett lite dikt til ære for våren - SOM JEG HÅPER KOMMER FORT SOM F...

VÅR

Vinteren er snart over,
våren er snart her.
Nå våkner alt som sover,
for nå er varmen nær.

Blomstrene baner seg veg,
og solen skinner så glad.
OG trærne pynter og staser seg,
med sine fargerike blad.

Fuglene kommer tilbake,
og det blir varmere dager.
Folket tar frem spade og rake,
og rydder og ordner i sine hager

Bildet er "lånt" på Google

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar