25. april 2010

Loppis og lampeskjerm...

Lørdagens lite hyggelige opplevelse på loppemarked
gjør at det fort kan bli mitt siste.
Så stor var trengselen bakfra at folk ropte og
skrek, og de som sto fremst holdt på å falle.

Og det for noen usle kopper og kar!!!
Og verst er faktisk de eldste!!!
MAKAN,  sier jeg bare.

Mista helt lysten, jeg og var bare snarlig innom.
Og det var ikke så mye å stå etter, heller.

En liten såpeskål - krakelert og fin  (kr 2,-)

Liten vakker vase med rosemotiv (kr 10,-)

Dette bildet synes jeg var så fint - og jeg viste akkurat hvor
jeg skulle ha det. Ramme måtte bare få noen strøk med
maling for å passe inn først (kr 15,-)

Lørdagskvelden ble også en stille og rolig hjemmekveld for
kællen og meg. God mat, godis og TV. Og vi slokna på
sofa'n begge to (hi, hi), mens vi ventet på at
kronprinsen skulle hentes fra bytur.

I dag har jeg gått en nesten to timer lang tur med prinsessen.
Lettvint mat med grillpølser og nybakt foccacia.

Ellers har jeg prøvd meg på å sy skjerm til lampa fra Ikea.
Jeg blir nesten lattermild når jeg ser resultatet.
Skjermen er ikke så verst kanskje, men ikke på den lampa.
Og i tillegg sydde jeg to små hjerter og hengte på
for å skjule den spinkle lampefoten. IKKE BRA!!!

Så jeg må nok se meg om etter en annen lampe.

Nå skal jeg gjøre litt forberedelser til
en ny uke før jeg tar kvelden.

HA EN STRÅLENDE FIN UKE, FOLKENS!!!

KOS FRA MANNE

2 kommentarer:

  1. Takk for skryt av headeren min!!!! Jeg har faktisk opplevd det samme på Loppis, som du nevner. Det er 19 år siden, og jeg har ikke fått rotet meg på loppis ennå, he-he. Jeg var høygravid, og den som stod foran meg og kjørte albuene inn i magen min for og holde meg unna var min mor:((((( For hun var vant til og sloss for go`bitene, og tenkte ikke over at det var hennes høygravide datter som stod bak. Jeg ble faktisk ganske skremt av hendelsen, for det var tydelig at folk sloss. Og jeg hadde ingen ønske om bli en av dem!!!!! Jeg har bestemt meg for og komme meg på loppis, men det må passe, liksom. Klemz

    SvarSlett
  2. Hælla! Så mye fint du har handlet. Jeg er ikke flink til å gå på loppemarked. Tror bare jeg har vært på et loppemarked i mitt liv. Var kaos, mista helt lysta jeg. Har vært på jobb i dag jeg. Masse slit!

    SvarSlett